Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T19:12:35+01:00
Osiągnięcia Rzymian : Rzymianie mieli duży wpływ na kulturę Europy. Wynaleźli sklepienie łukowe dzięki któremu mogli tworzyć budowle półokrągłe np. Łuki triumfalne. Najważniejsze osiągnięcie Rzymian to: -Prawo XII Tablic -Akwedukty (wodociągi, które przeprowadzały wodę od źródła do miasta) -Termy (łaźnie, w których można było się kąpać, spożywać posiłki lub ćwiczyć) -Limesy (linie umocnień długie na setki kilometrów) -Panteony -Kolosea -łuki triumfalne, kalendarz Juliański.
4 4 4
2010-02-03T19:14:34+01:00
*kanalizacja,
*drogi,
*beton,
*akwedukty(mosty),
* ziołolecznictwo,
*literatura,
*sztuka,
*rzymianie to byli wspaniali filozofowie,
*systemy nawigacyjne,
*liczby rzymskie,
*kalendarz Juliański.
i to tyle co pamiętam..
na pewno było tego wiecej..
:*
1 5 1