Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T19:15:33+01:00
Żydów piszemy przez ż takie na przyszłość ;D 6 klasa xD

mogli wyznawac swoja religę bez przeszkód gdyz w innych krajach nie mozna było ;D

tu masz wiecej inf. jakby co xD

http://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_Żydów_w_Polsce


Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T19:18:30+01:00
Z tego co ja wiem , to Polacy nie byli "rasistami" . Polacy traktowali ich bardziej obojętnie , mogli wyznawać swoją religię bez przeszkód . to nie wiele ale tyle wiem :)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_żydów_w_Polsce

jeżeli pomoże to zajrzyj :)
2010-02-03T19:19:47+01:00
Ehh.. to zależy. obecnie najgłośnij się teraz mówi otym że polacy pomagali żydom i dużo w tym prawdy. np. irene sendlerowa uratowała przez wyprowadzenie z getta warszawskiego ok 3000 zydowskich dzieci, janusz korczak założył sierociniec w warszawskiem getci dla żydowskich dzicie kiedy getto było likwidowane to poszedł z nimi na śmierć w komorze gazowej. Dużo tez nieznanych z nazwiska osób dawało zchronienie żydom w swoich domach choć mogli za to zginąć. byli też tacy którzy wydawali żydów.

wedłu niemcó ( nie jako państwo lecz poszczególne osoby) uważają że polacy wybudowali obozy koncentracyjne dla żydów aby ich mordować , lecz sami żydzi tak nie twierdzą. uważają iż polacy dużo ryzykowali pomagając im.