Odpowiedzi

2010-02-03T19:33:02+01:00
Tkanka mięśniowa występuje w mięśniach np serca, ramiemnia itp.
Wyróżniamy dwa rodzaje tkanke mięśniową gładką i poprzecznie prążkowaną.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T19:35:10+01:00
Składa sie z włókien mięśniowych, które posiadają zdolność do kurczenia się.


Rodzaje:
tkanka poprzecznie prążkowania szkietetowa
tkanka gładka- dzialanie niezależne od woli człowieka, jest zdolna do powolnego kurczenia sie. wystepuje np. w budowie naczyń, ścianach przewodu pokarmowego
mięśnia sercowego- nie męczy się, wystepuje tylko w miesniu sercowym
2 5 2