Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T19:19:04+01:00
Ponieważ władza nie pozwoliła mu wybudować domu ... A on chciał tam mieszkać , kupił wóz żeby przekonać władzę , że on tam zamieszka , niestety władze go stamtąd wydelegowali
14 3 14
2010-02-03T19:20:43+01:00
Ponieważ władze pruskie nie pozwalały mu na budowe domu, każdego wolnostojącego budynu bez możliwości ruszenia nim. Wóz miał możliwość przesunięcia, więc władze nie miały się czego czepić:)

pozdr:)
12 4 12
2010-02-03T19:23:05+01:00
Wtedy panowała władza pod nadzorem prusów. Drzymała miał spór ciągnący się przez blisko 4 lata z władzami pruskimi dotyczącego możliwości zbudowania domu na zakupionej od niemieckiego kupca działce we wsi Podgradowice. Pruskie prawo wymagało uzyskania zgody administracji państwowej na wzniesienie budynku. Realizujące politykę germanizacji władze wybiórczo wykorzystywały ten przepis na niekorzyść ludności polskiej. W tej sytuacji Drzymała kupił wóz cyrkowy, w którym zamieszkał. Władze pruskie chciały ten wóz usunąć, argumentując, iż stojący w jednym miejscu przez ponad 24 godziny wóz jest domem. W tej sytuacji Drzymała systematycznie, codziennie przesuwał ów wóz na niewielką odległość, co dało mu argument, iż jako pojazd ruchomy nie podlegał przepisom prawa budowlanego.

w skrócie: chciał pokazać Polakom, żeby walczyli o niepodległość i chciał "wycwaniaczyć" prusów.
9 3 9