ORZECZENIE ;
1. na jakie odpowiada pytanie?
2. co określa w zdaniu?
3. jaką częścią mowy możebyć wyrażone?
4. Napiszę zdanie, w którym w roli orzeczenia wystąpi;
a) czasownik
b) przymiotnik
c) imiesłów
d) liczebnik
e) zaimek
f) rzeczownik

2

Odpowiedzi

2010-02-03T19:34:37+01:00
1.Co się z nim dzieje? W jakim jest stanie?
2.Określa funkcje w zdaniu
3.Może być wyrażony podmiotem
4.dalej nie wiem niestety...:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T19:35:57+01:00
1) Orzeczenie odpowiada na pytania : - co robi? -co sie z nim dzieje? - w jakim jest stanie?
2)Określa czynności lub stany osób albo rzeczy.
3)czasownik, np. Maja uwielbia Marcina.
4)
a.Moja mama lubi gotować kluski.
b.Byłem dobry w piłkę nożną.
c.Praca ta zostanie wykonana w ciągu 3 dni.
d.Będziesz pierwszy jeżeli się zmotywujesz.
e.W przyszłości stanę się kimś poważnym.
f.Od 10 lat jestem pilotem śmigłowca.