Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T19:35:53+01:00
A - podstawa dłuższa = 20 cm
b - podstawa krótsza = 4 cm
h - wysokośc = 6 cm
1- narysuj sobie ten trapez
2 -oznacz wierzchołki A,B,C,D
3- narysuj wysokość poprowadzoną z wierzchołka D na podstawę a czyli na AB
4- oblicz odcinek prostej AB do przecięcia z wysokością. Ten odcinek = (a - b)/2
gdzie a = większa podstawa , b = mniejsza podstawa
(a - b)/2 = (20 - 4)/2 = 16/2 = 8
5- oblicz ramię trapezu z Pitagorasa
8² + h² = d² gdzie h = wysokość = 6 cm
d = ramię trapezu = ?
8² + 6² = d²
64 + 36 = d²
100 = d²
d = √100 = 10 cm
6- oblicz obwód = a + b + 2d = 20 + 4 + 20 = 44 cm
1 2 1
2010-02-03T19:41:34+01:00
H²=c²-a²
h²=14²-8²
h²=196-64
h²=132
h=

nie wiem czy to dobrze.. ale ryzykuje
wysokosc wynosi √132 (pierwiastek z 132)