Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T19:39:21+01:00
Dane:
ob.k.∢ 216° jest równy 10π cm.
szukane:
pole tego wycinka=?
rozwiązanie:
Wzór:
Pole wycinka=πr²*α / 360•
Ob=2πr=10π cm
r=5 cm
Pw=πr²*α / 360•
π*5²*216 / 360•
π*25*216 / 360•5400π / 360• = 15π
Odp:Pole tego wycinka wynosi 15π.


21 4 21
2010-02-03T19:39:53+01:00
10pi=2pir/:2pi
5pi=r
p wycinka=pi*5pikwadrat*216:360
25pi do trzeciej*0,6
p=15 pi do rtrzeciejk
8 2 8