Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T19:46:39+01:00
Rozwiązanie:
obliczamy R z twierdzenia Pitagorasa
H²+R²=d²
6²+R²=10²
36+R²=100
R²=100-36=64
R=√64=8

r=½R
r=4

V=πr²•H
V=π16•6
V=96π

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T19:50:34+01:00
Dane:
H-6
d-10

szukane:
V=?

rozwiązanie:
obliczamy R z twierdzenia pitagorasa
H²+R²=d²
6²+R²=10²
36+R²=100
R²=100-36=64
R=√64=8

r=1/2R
r=4

V=πr²*H
V=π16*6
V=96π