Do restauracji dostarczono rano 1\4 zamówionych produktów, w południe 15 % zamówionych produktów, a wieczorem o 90 kg więcej niż w południe. Ile kilogramów produktów zamówiła restauracja ?

\- to kreska ułamkowa :)

ZADANIE ZROBIĆ NA RÓWNANIE !! NIE NA UKŁAD RÓWNAŃ !!

2

Odpowiedzi

2010-02-03T19:45:46+01:00
X to wszystkie produkty
rano 1/4 x
południe 15% x
wieczór 15%x + 90

1/4 x +15% x +15% x +90 =x
90=60% x
90=0,06 x
x=90:0,06
x=1500
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T19:45:48+01:00
Produktów wszystk. - x
rano -1\4x
połudn.-15%x
wieczor - 90+15%x
1\4x+0,15x +90+0,15x=x
0,25x+0,30x-x=-90
0,45x=90
x=200
Restauracja zamówiła 200 kg produktów.

daj naj;]
1 5 1