Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T19:46:40+01:00
Ad. 1 to wpajanie dzieciom niemeickiej kultury prawa nauki innej narodowości... Zabrania się czytania książek oraz posługiwania sie ojczystym językiem..
W administarcji zmieniane sa prawa i obowiązki a takze przepisy na niemieckie
Ad.2 Jest to książka napisana przez Adolfa Hitlera podczas pobytu w więzieniu po nieudanym puczu monachijskim. Zawarł w niej główne mysli swej doktryny.
Tego trzeciego nie wiem..
16 2 16
2010-02-03T19:46:58+01:00
Rugi pruskie – masowe wysiedlenia Polaków (i w mniejszej liczbie Żydów) z Prus w latach 1885-1890.

Germanizacja szkolnictwa i administracji-proces przyswajania języka lub kultury niemieckiej przez szkołę i administrację



Kulturkampf [niem., ‘walka o kulturę’] , nazwa polityki i walki ideologicznej, prowadzonej 1871–78 w Niemczech z inicjatywy kanclerza O. von Bismarcka przeciw opozycji katolickiej; celem K. było zachowanie „czystości” kultury niemieckiej i podporządkowanie państwu Kościoła katolickiego; na ziemiach polskich wiązał się z zaostrzeniem germanizacji (głównie po 1878).
34 4 34