A)Oblicz objętość graniastosłupa prostego o wysokości 18cm,którego podstawą jest rąb o przekątnych długości 9cm i 12cm.
b)podstawą graniastosłupa prostego o wysokości 5cm jest trapez prostokątny o podstawach długości 6cm i 8cm.Krótsze ramie trapezu ma długość 2 cm.Oblicz objętość tego graniastosłupa


Proszę z jednostkami
bardzo pilne;)

2

Odpowiedzi

2010-02-03T19:49:28+01:00
A) V=Pp*H
Pp=d1*d2/2
d1=9cm
d2=12cm
Pp=9cm*12cm/2=54cm²
H=18cm
V=54cm²*18cm=972cm³
______________
b)V=Pp*H
Pp=(a+b)*h/2
a=8cm
b=6cm
h=2cm(krótsze ramie)
Pp=(8cm+6cm)*2/2=14cm²
H=5cm
V=14cm²*5cm=70cm³
(/ - kreska ulamkowa;p )
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T19:53:40+01:00
A)
Pp=p*q/2 (wzór na pole rombu z przekątnymi)
czyli
Pp=12cm*9cm/2=54cm²

V=Pp*H
H=18cm
V=54cm2*18cm=972cm³
Odp:Objętość graniastosłupa wynosi 972cm³.

b)
Pp=(a+b)*h/2 (wzór na pole trapezu)
czyli
Pp=(8cm+6cm)*2cm/2=14cm²
V=Pp*H
H=5cm
V=14cm2*5cm=70cm³
Odp:Objętość graniastosłupa wynosi 70cm³

/ oznacza kreskę ułamkową