Odpowiedzi

2010-02-03T23:32:46+01:00
X-procent
21586*x%:4(3 miesiące to I kwartał -oprocentowanie jest w skali roku więc trzeba podzielić przez 4 kwartały)=559-tyle narosło procentów
22 145-21 586=559
21586*x%:4=5595396,5x=559 /:5396,5
x=0,1035856*100%
x= ≈10,36%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T23:51:19+01:00
1.Na jaki procent klient wplacil do nanku kwotę 21 586, jeśli po 3 miesiącach mógł wypłacić 22 145?

odsetki to : 22 145- 21 586=559zł

d=kpt/100
k=21 586zł
t=3mies.=1/4 roku
d=559zł
p=?

559zł=[21 586zł*1/4*p]/100 /*100
55900=5396,5p
p=55900:5396,5
p≈10,36%