Oślica niosła wino i uginając się pod jego ciężarem, skarżył się mułowi który jej towarzyszył. Muł rzekł: Czemu ty narzekasz oślico? Gdybym ja wziął jedną z twoich miar, to ładunek mój byłby dwa razy większy od twego, a gdybyś ty wzięła jedną z moich miar, to ja dźwigałbym tyle samo co ty.Ile miar niosła oślica,a ile muł?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T19:53:57+01:00
X - ilość miar które niósł wół
y - ilość miar które niosła oślica

x + 1 = 2(y - 1)
x - 1 = y + 1

x + 1 = 2y - 2
x = y + 1 + 1

x + 1 = 2y - 2
x = y + 2


y + 2 + 1 = 2y - 2
y + 3 = 2y - 2
3 + 2 = 2y - y
5 = y

x = y + 2
x = 5 + 2 = 7

odp. Wół wiózł 7 miar, a oślica wiozła 5 miar.
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T19:56:38+01:00
Dane:
w - ilość miar które niósł wół
s - ilość miar które niosła oślica
Szukane:
.Ile miar niosła oślica,a ile muł?
Rozwiązanie:
w + 1 = 2(s - 1)
w - 1 = s + 1
w + 1 = 2s - 2
w = s + 1 + 1
w + 1 = 2s - 2
w = s + 2
s + 2 + 1 = 2s - 2
s + 3 = 2s - 2
3 + 2 = 2s - s
5 = s
w = s + 2
w = 5 + 2 = 7
Odp. Wół niósł 7 miar a oślica 5 miar.