Korzystając z dostępnych ci zródeł wiedzy, wypełnij listę najważniejszych informacji dotyczących wybranej choroby wirusowej człowieka.

Nazwa choroby-......................................................
Nazwa wirusa wywołującego chorobę-.............................
Droga i sposób zakażenia-..............................................
Atakowane narządy-......................................................
Typowe objawy-..........................................................
Zródło informacji-.......................................................

dla siostry!

3

Odpowiedzi

2010-02-03T19:56:17+01:00
Nazwa choroby- AIDS
Nazwa wirusa wywołującego chorobę-HIV
Droga i sposób zakażenia-współżycie, zetknięcie z krwią zakażonego, transfuzja krwi, dializ przeszczepów, zabiegów chirurgicznych
Atakowane narządy-leukocyty
Typowe objawy-zmniejszona lub całkowity brak odporności
Zródło informacji-podręcznik do biologii
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T19:58:34+01:00
Nazwa choroby- OSPA WIETRZNA
Nazwa wirusa wywołującego chorobę- wirus z rodziny Herpesviridae
Droga i sposób zakażenia- następuje drogą kropelkową na skutek wdychania wydychanej przez chorego wydzieliny dróg oddechowych w okresie zaraźliwości oraz w wyniku bezpośredniego kontaktu z wykwitem u chorego
Atakowane narządy- całe ciało
Typowe objawy- objawia się gorączką , bólem głowy i ogólnym pogorszeniem samopoczucia a następnie na skórze pojawiają się wykwity skórne, które charakteryzują się przekształcaniem się w trakcie choroby
Zródło informacji- Encyklopedia Medycyny Naturalnej
6 4 6
2010-02-03T20:10:51+01:00
Nazwa choroby-grypa
Nazwa wirusa wywołującego chorobę- wirus typu A,B i C
Droga i sposób zakażenia-przenoszony jest drogą powietrzno-kropelkową, chorobą można się nabawić niezależnie od pory roku
Atakowane narządy-choroba zakaźna dróg oddechowych i płuc
Typowe objawy-
dreszcze,
wzrost temperatury (ok. 39°C),
bóle mięśni,
osłabienie organizmu,
brak apetytu,
bóle głowy,
duszności,
Zródło informacji-książka od biologii PR
6 4 6