Witam!
A więc tak...
Potrzebuje zadania domowego i niewiem jak to zrobic!!!
Potrzebuje waszej pomocy! Pomożesz? Dobra to fajnie!
OTO ZADANIA!
1.Fakir połozył sie na 500 gwozdziach a czubek kazdego gwoździa ma pow. 1mm2(1 milimetr kwadratowy) Ile centymetrów kwadratowych mają w sumie wszystkie czubki tych gwoździ?
2.UWAGA TRUDNE TYLKO DLA DOBRYCH Z MATMY (Z RESZTĄ WSZYSTKIE SĄ DLA DOBRYCH Z MATMY!!!)
Figura na obrazku w linku przypomina schody Każdy stopień ma taką samą dlugosc Jakie pole ma ta figura!
LINK:
http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-02/a92176bc.bmp

Z GÓRY DZIĘKUJE

2

Odpowiedzi

2010-02-03T20:04:33+01:00
1.
500 * 1mm² = 500 mm²

1mm² --- 0,01 cm²
500 mm² --- x

x = 500*0,01 /1
x = 5 cm²
____________________________________________
2.
To jest bardzo ważne, czy te "schodki" są równej długości czy nie. Jeżeli tak to:

2*4+ 2*8 + 2*12 + 2*16 = 8+16+24+32 = 80cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T20:08:04+01:00
1
500 razy 1 mm² = 500 mm² = 5 cm²
2
2 razy 16 + 2 razy 12 + 2 razy 8 + 2 razy 4 = 32 + 24 + 16 + 8 = 80 cm²