Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T19:58:48+01:00
Strzykawka - instrument medyczny z pojemnikiem z podziałką i tłokiem, służący do wykonywania zastrzyków lub do pobierania płynów ustrojowych (np. krwi).

Antytoksyna (pot. surowica) - preparat leczniczy zawierający swoiste przeciwciała skierowane przeciwko egzotoksynom wytwarzanym przez niektóre drobnoustroje (np. laseczkę tężca czy maczugowca błonicy) lub zawartymi w jadach węży.

Surowica to płynna frakcja krwi pozbawiona krwinek, płytek krwi oraz fibrynogenu; pozostałość po oddzieleniu się skrzepu. W przeciwieństwie do osocza nie krzepnie. Stosowana jest do uodparniania biernego przeciw chorobom zakaźnym lub w przypadku niedoboru przeciwciał.

nie wiedziałam, o która surowicę chodzi, więc napisałam dwie, a Ty już bd wiedzieć, która to ta dobra.
2010-02-03T19:59:26+01:00
Przecież surowicę się podaje strzykawką...