Odpowiedzi

2010-02-03T20:04:11+01:00
Zamykano kościoły
zsyłano na Syberię
w szkole uczono po rosyjsku
narzucano kulturę i język rosyjski

no i jedno jeszcze nie przychodzi mi do głowy :(
16 4 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T20:28:31+01:00
1) cenzura kontrolowała gazety, czasopisma i książki
2) w szkołach tępiono najmniejsze oznaki polskości, zakazano czytania i posiadania polskich książek w szczególnosci Mickiewicza i innych pisarzy okresu romantyzmu
3) w ramach rusyfikacji urzędy obsadzono Rosjanami, a rosyjski stał się językiem urzędowym i wykładowym w szkołach średnich a później też elementarnych
4) zlikwidowano część klasztorów i skonfiskowano niektóre majątki kościelne, opornych biskupów wywożono w głąb Rosji
5)powstała ogromna stała armia zamiast niewielkich sił najemnych, stosowano złożone środki przymusu, zmuszano do wstąpienia do armii
14 4 14