Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T20:04:00+01:00
Ponieważ ,,Zastał Polskę drewnianą, a zostawił murowaną". Wiele zrobił dla naszego pięknego kraju, zażegnał konflikty z Czechami i Krzyżakami - zawarł sojusz z Węgrami - wzniósł wiele zamków i dużą ilość miast ogrodził murami obronnymi - zaczęto zakładać nowe wsie tam gdzie wcześniej były lasy - handel i rzemiosło bardzo ożywiło się; towar przewożono z Polski do innych części Europy - nastąpił rozwój kultury, nauki - w Krakowie ,stolicy państwa, (w roku 1364) założył pierwszy w Polsce uniwersytet (Collegium Maius - Akademia Krakowska)
2 1 2
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T20:05:21+01:00
Karola wielkiego nazywano wielkim ponieważ pod koniec jego panowania panował on na aż jednym milionie kilometrów kradratowych
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T20:08:24+01:00
Karol Wilki dostał przydomek Wielki ponieważ w 800r. papież Leon III koronował Karola wielkiego na Cesarza Rzymskiego : wskrzeszona została idea cesarstwa na Zachodzie ; Cesarstwo Karola Wielkiego , Choć nawiązywało do tradycji uniwersalistycznego Cesarstwa Rzymskiego, w praktyce było państwem patrymonialnym i z charakteru plemiennym - cesarstwo frankijskie
8 4 8