Odpowiedzi

2010-02-03T20:06:49+01:00
Nefron ma za zadanie przekazywanie impulsów nerwowych od aksonu do tkanki mięśniowej.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T20:09:39+01:00
Nefron filtruje krew i wytwarza mocz. Tętnica doprowadzająca krew do nerki rozgałęzia się na naczynia włosowate, a te tworzą kłębuszki naczyniowe wewnątrz torebki nefronu. wysokie ciśnienie krwi powoduje przechodzenie płynu z naczyń włosowatych do torebki nefronu. Potrzebne substancje zostają z płynu wchłonięte z powrotem do naczyń krwionośnych, które otaczają krętą część nefronu [kanaliki nerkowe] . Pozostały mocz ulega zagęszczeniu w drodze do kanalika moczowego [kanalik zbiorczy].
2 5 2