RÓWNANIA I NIERÓWNOŚCI
Bogdan wziął na obóz w góry 80 zł. Na napoje wydał 2 razy więcej niż na lody, a o 5 zł mniej niż na napoje wydał na słodycze. Za 15 zł kupił upominki dla rodziców. Wrucił bez pieniędzy, gdyż ostatniego dnia zgubił 10 zł. Ile pieniędzy wydał na lody?
PROSZĘ MAM TO NA JUTRO PLISS

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T20:05:38+01:00
X-cena lodów
2x-cena napoi
2x-5 -cena słodyczy
15-cena upominków
10-zgubił
80-cała suma

10 +15=25
80-25=55

x+2x+2x-5=55
5x-5=55 /+5
5x=60 /:5
x=12(lody)
odp. bogdan wydał na lody 12zł
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T20:10:49+01:00
N = 2L
S= N- 5

80 = N + L + S + 15 + 10
55 = 2L + L + 2L - 5
L = 12 ZŁ

Odp Na lody wydał 12 zł
2010-02-03T20:11:59+01:00
X-cena lodów
2x -cena napojów
2x-5 cena slodyczy
15 zl -cena upominków dla rodziców
10 zl -tyle zgubił
x+2x+2x-5+15+10=80
x+2x+2x=5-15-10+80
5x=60/:5
x=12

odp.Na lody wydał 12 zl.