Brąz jest stopem miedzi z cyną. Brąz medalierski zawiera 5% cyny, brąz armatni zawiera 10% cyny, brąz dzwonowy zawiera 20% cyny. Ile brązu dzwonowego i ile medalierskiego należy ze sobą stopić, aby otrzymać 600 ton brązu armatniego?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T20:09:49+01:00
Dane:
x - ilość brązu dzwonowego
y - ilość brązu medalierskiego
Szukane;
Ile brązu dzwonowego i ile medalierskiego należy ze sobą stopić, aby otrzymać 600 ton brązu armatniego?
Rozwiązanie:
x+y=600
0,2x +0,05y=60
x=600-y
0,2(600-y)+0,05y=60
x=600-y
120-0,2y+0,05y=60
x=600-y
-0,15y=-60|:(-0,15)
x=600-y
y=400
x=600-400
x=200
Odp: Trzeba stopić 200t brązu dzwonowego i 400t brązu medalierskiego.
1 5 1
2010-02-03T20:12:38+01:00
X - ilość brązu dzwonowego
y - ilość brązu medalierskiego

x+y=600
0,2x +0,05y=60

x=600-y
0,2(600-y)+0,05y=60

x=600-y
120-0,2y+0,05y=60

x=600-y
-0,15y=-60|:(-0,15)

x=600-y
y=400

x=600-400
x=200


Odp: Trzeba stopić 200 ton brązu dzwonowego i 400 ton brązu medalierskiego.
1 1 1