Do 80 dag solanki o stężeniu 5% dolano 20 g wody. Oblicz stężenie otrzymanego roztworu. Zapisz obliczenia. Proszę o nie urzywanie nieznanych i niezrozumiałych znaków. Z góry dzięki i prosze o wytłumaczenie dlaczego właśnie tak a nie inaczej:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T20:13:11+01:00
80g to 100%
x to 5%
x = 80 * 5 : 100 = 4g (masa soli solance )
Roztwor drugi :
80g + 20g = 100g

100g to 100%
4g to x
x = 100 * 4 : 100 = 4%

Odp. Stężenie solanki po dolaniu 20g wody wynosi 4%.
2010-02-03T20:20:39+01:00
100dag-- 5dag
80 dag-- 4 dag
80dag+ 0.02 dag= 80.02 dag
80.02dag-- 4 dag
100 dag-- 5 dag
C(p)= 5%