Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-07T16:20:56+02:00
X- wiek Doroty
y- wiek ojca

x*3=y
(x-4) *4= y-4

3x=y
4x-16=3x-4

3x=y
x= -4+16

3x=y
X= 12

y=36
x= 12
37 4 37
2009-10-07T16:36:14+02:00
Dorota jest trzy razy młodsza od swojego taty , a 4 lata temu
była od niego cztery razy młodsza .Ile lat ma Dorota ?

x-wiek Doroty
3x-wiek taty
x-4 - wiek Doroty 4 lata temu
3x-4 -wiek taty 4 lata temu

4(x-4)=3x-4
4x-16=3x-4
x=-4+16
x=12
Dorota ma 12 lat
26 4 26