RÓWNANIA I NIERÓWNOŚCI
Krzyś rozbił skarbonkę i policzył, że było w niej 32 zł w monetach o nominałach 2 zł, 1 zł, 50 gr i 20 gr. Dwuzłotówek było 2 razy mniej niż złotówek, a pięćdziesięciogroszówek było 2 razy więcej niż złotówek. Dwudziestogroszówek było 10. Ile było w skarbonce?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T20:16:08+01:00
2x - złotowki
x - dwuzłotowki
4x - pięćdziesięciogroszówki
10 - dwudziesięciogroszówki

32 zł = 3200 gr.
1 zł= 100 gr.
2 zł = 200 gr.

3200 = 2x * 100 + x * 200 + 4x * 50 + 10 * 20
3200 - 200 + 600x
3000 + 600x / :600
5 = x

złotówek jest 10
dwuzłotówek jest 5
pięćdziesięciogroszówek jest 20
dwudziestogroszówek jest 10

10+5+20+10 = 45

Odp.W skarbonce było 45 monet.
1 1 1
2010-02-03T20:39:14+01:00
Dzwudziestogroszówek jest 10 Piedziesięciogroszówek jest 20 Złotówek jest 10 Dwuzłotówek jest 5 Zadanie: 10x 20gr= 2 zł 32zł - 2zł = 30 zł zostały trzy nominały monet 30zł : 3 = 10 Złotówek jest 10 10 x 2 = 20 Pidziesieciogroszówek jest 20 10 : 2 = 5 Dwuzłotówek jest 5 10 + 20 + 10 + 5 = 45 Odp: W skarbonce jest 45 monet. KONIEC :)