Odpowiedzi

2010-02-03T20:42:30+01:00
Muzyka kultur starożytnych jest sztuką synkretyczną, czyli łączącą ściśle kilka elementów: muzykę, słowo i taniec (pantomimę). Najwcześniejszą formą był prawdopodobnie śpiew połączony z gestem (tupanie, klaskanie). Dopiero z czasem do muzyki dołączyły instrumenty. Muzyka była integralnym, nieodłącznym elementem życia starożytnych ludzi. Towarzyszyła im na co dzień, pełniąc rozmaite funkcje: religijne, magiczne, obrzędowe, relaksujące itp.


Powinno pomoc . Czyli przeczytaj i napisz własnymi słowami czym sie różniło
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T20:45:35+01:00
W baroku ludzie mieli nieco bardziej luźniejsze podejście do sztuki niż w renesansie i w średniowieczu. Poza tym w baroku w szuce wszystko jest bardziej ruchliwe - zarównio emocjonalnie, fizycznie jak i duchowo. W baroku nie kładziono aż tak dużego nacisku na symetrię i proporcje jak w renesansie, bo w renesansie dbano o to z przesadą, a w baroku też trochę o to dbano, ale nie tak jak w poprzedzającej go epoce.
1 3 1