Najwięcej pomarańczy na świecie, bo 20,3 mln ton rocznie, produkuje Brazylia. Stanowi to 31 % produkcji światowej. Wobec tego roczna światowa produkcji światowej. Wobec tego roczna swiatowa produkcja pomaranczy wynosi?

ZADANIE ZROBIĆ NA RÓWNANIE!!! NIE NA UKŁAD RÓWNAŃ !!!

DAJE NAJ:))

3

Odpowiedzi

2010-02-03T20:21:25+01:00
31/100*x=20,3
x=2030 mln/31=65.48 mln

x -prod.swiatowa
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T20:22:50+01:00
Cześć :-)
20,3 mln ton - 31%
x mln ton - 100%

31x = 2030
x ≈ 65,5 [mln ton]
Odp.: Roczna produkcja pomarańczy na świecie wynosi ok. 65,5 mln ton.
2010-02-03T20:27:18+01:00
Masz proporcje do tego zadania :)
31% - 20,3mln ton
100% - x mln ton
x*31% = 100% * 20,3 mln ton
x= 100 * 20,3/31
x = 2030/31
x = 65,48 mln ton
Odp. Roczna światowa produkcja wynosi około 65,5 mln ton.

* - to jest mnożenie
/ - to jest kreska ułamkowa