W dawnych czasach - od panowania Kazimierza Jagiellończyka - w ratuszu toruńskim gościli prawie wszyscy polscy królowie . Trzy razy obradował Sejm . W którym roku było pierwsze , a w którym roku trzecie posiedzenie Sejmu w Toruniu , jeżeli wynik wyrażenia :
a) 2003-3 × (654-639)-50 × 9 +360 :30 =to rok posiedzenia Sejmu po raz pierwszy ,
b) 2006 - 6 × (774-158)+2100:70-8 × 40 = to rok posiedzenia Sejmu po raz trzeci

2

Odpowiedzi

2010-02-03T20:38:26+01:00
A)2003-3 × (654-639)-50 × 9 +360 :30 = 2003 - 3 x15 - ( 5 - 450 +12 )=
2003 - 45 - 5- (450+12) = 1958 - 50 - 427 = 1908 - 427 = 1481

b ) 2006 - 6 × (774-158)+2100:70-8 × 40 = 2006-6x (616+ 30- 320) = 2006 - 6 x 326 = 2006 - 1956 = 50
16 4 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T20:45:14+01:00
2003-3 × (654-639)-50 × 9 +360 :30 =2003-1962+1917-450+12=1520
2006 - 6 × (774-158)+2100:70-8 × 40 =2006-4644+948+30-320=-1980
z tym drugim przykładem coś nie tak
16 3 16