Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T20:37:35+01:00
W Głośni powstaje dźwięk (przy wydychaniu, w odpowiednim ustawieniu strun głosowych). Jeśli struny głosowe wibrują, powstaje głoska dźwięczna, jeśli są rozluźnione - powstaje głoska bezdźwięczna.





Tchawica---->sprężysta cewa, stanowiąca przedłużenie krtani i zapewniająca dopływ powietrza do płuc.

1 1 1
2010-02-03T20:41:20+01:00
Głośnia to wydobywanie dzwiekow , a tchawica posredniczy w transporcie powietrza do pluc oraz oczyszczanie dzieki nablonkowi narzadow powietrza z kurzu i drobnoustrojow.
1 1 1
2010-02-03T20:48:27+01:00
Tchawica to narząd układu oddechowego, sprężysta cewa, stanowiąca przedłużenie krtani i zapewniająca dopływ powietrza do płuc. Rozpoczyna się na wysokości kręgu szyjnego a kończy zaś na wysokości kręgu piersiowego. Tchawica zapewnia dopływ powietrza do płuc, dzięki czemu stale mamy czym oddychać. Niestety tylko tyle wiem o funkcjach, ale mam nadzieje że znajdziesz coś poszukaj tu [LINK]

Głośnia - część dróg oddechowych, w tym miejscu powstaje dźwięk (przy wydychaniu, w odpowienim ustawieniu strun głosowych).
Mam nadzieje że mogłam pomóc ^ ^ Pozdrawiam :D

1 1 1