RÓWNANIA I NIERÓWNOŚCI
Pani Kowalska zarabia miesięcznie o 200 zł więcej od pana Kowalskiego. W ciągu roku oboje razem zarobili 48 ty. zł. Jakie jest miesięczne wynagrodzenie pani Kowalskiej, a jakie pana Kowalskieg?
PLIS MUSZĘ TO MIEĆ NA JUTRO

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T20:40:39+01:00
Tak więc :)

Najpierw wypiszemy dane, zawarte w treści.

x-zarobek P. Kowalskiego
x+200zł - Zarobek p. Kowalskiej

rok ma 12 miesięcy
zatem:

12x+12(x+200)=48000
12x+12x+2400=48000
24x=48000-2400
24x=45600 /:24

x=1900zł

x+200zł=1900+200=2100zł

Odp: P. Kowalska zarabia 2100zł natomiast jej mąż 1900zł
1 5 1
2010-02-03T20:42:42+01:00
12(x + 200) + 12x = 48000
12x + 2400 +12x = 48000
24x = 48000 - 2400
24x = 45600 /:24
x = 1900
1900 + 200 = 2100
x - pan kowalski
x+200 - pani kowalska
Odp Pani Kowalsa zarabia 2100zl a pan Kowalski 1900zl.
2010-02-03T20:51:32+01:00
X-Pan Kowalski miesięcznie
y-Pani Kowalska miesięcznie

[(x+y)*12=48000
[x+200=y

[12x+12y=48000
[x=y-200

[12*(y-200)+12y=48000
[x=y-200

[12y-2400+12y=48000
[x=y-200

[24y=50400 /:24
[x=y-200

[y=2100
[x=2100-200

[y=2100
[x=1900

ODP: Miesięcznie zarabiają: Pani K. 2100zł, a Pan K. 1900zł.