Odpowiedzi

2010-02-03T20:42:37+01:00
A) x+(3x-5)=7
4x=12 //4
x=3
b) 3x-(x+5)=-1
3x-x-5=-1
2x=4 //2
x=2
c) 2(x+1)-4x=1
2x+2-4x=1
-2x=-1 //(-2)
x=1/2
d) 2(x+3)=18
2x+6=18
2x=12 //2
x=6
e) 3x-x-5=-1
2x=4 //2
x=2
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T20:43:42+01:00
A) x+(3x-5)=7
x+3x-5=7
x+3x=7+5
4x=12 |:4
x=3

b) 3x-(x+5)=-1
3x-x-5=-1
3x-x=-1+5
2x=4 |:2
x=2

c) 2(x+1)-4x=1
2x+2-4x=1
2x-4x=1-2
-2x=-1 |:(-2)
x=½

d) 2(x+3)=18
2x+6=18
2x=18-6
2x=12|:2
x=6

e) 3x-x-5=-1
3x-x=-1+5
2x=4 |:2
x=2
5 3 5