Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T20:53:05+01:00
Energia słoneczna przepływa przz ekosystem począwszy od producentów poprzez kolejnych konsumentów. Na każdym etapie czesc tej energii jest rozzpraszana w postaci ciepła ciała a takze postaci odchodów. Rowniez na kazdym etapie z energii korzystają destruancie, pobieraja je ze szczatek roslin i zwierzat.

Produceni -----> konsumenci 1 rzedu -----> konsumenci 2 rzedu -----> konsumenci 3 rzedu -----> destruenci
3 5 3
2010-02-03T20:58:34+01:00

Energia przez ekosystemy przeplywa
Energia przez ekosystemy przeplywa ponieważ działa II zasada termodynamiki, która mówi, że przy każdej przemianie materii i energii zawsze część energii tracona jest w postaci energii cieplnej. W ekosystemach funkcjonują bardzo liczne łańcuchy troficzne, w których najliczniejsi są zawsze producenci a im wyżej włancuchu troficznym, tym co raz mniej konsumentów ponieważ jest co raz mniej dostępnej energii, ponieważ przechodząc z jednego ogniwa łańcucha na drugi zawsze tracona jest jej część. Natomiast materia w przyrodzie krąży, tylko zmienia swoją postać i formę - z żywej organicznej na martwą organiczną potem na marerię minaralną nieożywioną i ponownie na drodze procesu foto i chemosyntezy zostaje zamieniona na żywą materię organiczną i cykl się zamyka.



Nie wiem czy o to chodzi ....

Pozdrawiam Jolaaa
2 3 2