W wiadrze jest x litrów wody a w beczce y litrów wody.Zapisz ile litrów wody będzie w wiadrze,a ile w beczce, jeśli:
a)z wiadra do beczki przelejemy pół litra wody,
b)najpierw przelejemy połowę zawartości wiadra do beczki,a potem 2 litry z beczki do wiadra,

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T20:54:47+01:00
A)
w wiadrze:
x-0,5l
w beczce:
y+0,5l
b)
w wiadrze:
0,5x+2l
w beczce:
y+0,5x-2l
6 4 6
2010-02-03T20:55:51+01:00
A) W wiadrze będzie x-0,5l wody, a w beczce y+0,5l wody.
b)W wiadrze będzie 1/2x+2l wody, a w beczce y+1/2x-2l wody.
3 1 3