Odpowiedzi

2009-10-07T16:27:50+02:00
W 3d jest 25 uczniów a w klasie 3e 20 uczniów
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-07T16:31:48+02:00
W klasie 3d jest o 25% więcej osób niż w klasie 3e. W sumie w tych klasach jest 45 osób. ile uczniów liczy każda z klas?

x-liczba uczniów w 3e
x+25%x=125%x=1,25x-liczba uczniów w 3d
razem=45 osób
x+1,25x=45
2,25x=45
x=45:2,25
x=20
1,25*20=25
W klasie 3d jest 25 uczniów, a w 3e -20 uczniów