Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T21:02:00+01:00
Cena monitora po obniżce o 20% wynosi 1200 zł. ile kosztował ten monitor przed obniżką?

Więc to jest tak. Jeżeli obniżono cenę o 20%, to znaczy, że teraz 1200 stanowi 80% ceny początkowej.
Ja procenty obliczam w taki prosty sposób.

W tym przykładzie zrobię to tak:
Podzielę 1200 na 80% i wyjdzie mi 1% ceny początkowej
1200:80 = 15zł

A teraz to 15zł pomnożę przez 100, zeby uzyskać cenę początkową, przed obniżką, czyli 100%

15*100 = 1500 zł
Monitor przed obniżką kosztował 1500 zł.

Chyba prościej się nie da tego wyjaśnić :)
3 3 3
2010-02-03T21:20:07+01:00
100% - 20% = 80 %

x - 100 %
1200 - 80 %
-------------
1200 X 100 120 x 100
x =--------------- = po skróceniu zer = ------------- =
80 8
12000
= ---------- = 1500 - to jest cena monitora przed obniżką
8
a więc 1500 - 1200 = 300 zł o tyle obniżono :):):)
1 4 1