Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T21:03:45+01:00
Warstwa mszysta chroni glebę przed nadmiernym parowaniem, a podczas deszczów chłonie wodę i magazynuje ją. Na łąkach mszaki są elementem niepożądanym, gdyż gromadząc wodę, stają się często przyczyną zabagnień choc gromadząc duże ilości wody -stwarzją jednoczesnie środowiska dla roślin bagiennych
2010-02-03T21:04:22+01:00
Tereny o płytkim poziomie wód gruntowych porasta bór wilgotny, powstaje parowanie wody ,powoduje powstawanie gleb glejowych i torfowych, w ten sposób magazynują wode. Torfowiska odgrywają bardzo znaczącą rolę w regulacji stosunków wodnych, ponieważ magazynują ją w duzych ilości . Są też miejscem bytowania wielu rzadkich gatunków roślin i zwierząt. Powstający torf jest wydobywany i wykorzystywany m.in. w lecznictwie oraz w rolnictwie.Wyróżnia się torfowiska niskie, przejściowe i wysokie.Mała ilość ciepła ogranicza parowanie wody i stąd gleby tundrowe kształtują się w warunkach anaerobowych, co sprzyja nagromadzeniu się próchnicy torfowej i związków odtlenionych. Prowadzi to do tworzenia się gleb torfowoglejowych – płytkich i ubogich w składniki odżywcze.


Warstwa mszysta chroni glebę przed nadmiernym parowaniem, a podczas deszczów chłonie wodę i magazynuje ją. Na łąkach mszaki są elementem niepożądanym, gdyż gromadząc wodę, stają się często przyczyną zabagnień choc gromadząc duże ilości wody -stwarzją jednoczesnie środowiska dla roślin bagiennych