Obw. trójkąta jest równy 18 cm .
Oblicz długości boków wiedząc że . :
bok pierwszy jest krótszy o 2 cm od drugiego ..
bok drugi jest o 2 cm krótszy od trzeciego ,
Prosze pomozy zadane na juuutro !
proszę z rozpisem a nie same wyniki

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T21:15:40+01:00
Obw. trójkąta jest równy 18 cm .
Oblicz długości boków wiedząc że . :
bok pierwszy jest krótszy o 2 cm od drugiego ..
bok drugi jest o 2 cm krótszy od trzeciego ,

trzeci bok = x
x - 2 drugi bok
x - 4 pierwszy bok

x + (x - 2) + (x - 4) = 18cm
x + x - 2 + x - 4 = 18
3x -6 = 18
3x = 18 + 6
3x = 24 |:3
x = 8cm

x - 2 = 6

x - 4 = 4
Trzeci bok wynosi 8 cm, drugi bok wynosi 6cm, a pierwszy bok wynosi 4cm.
2010-02-03T21:18:15+01:00
Obw.= 18 cm
18 cm : 3 = 6 cm
6 cm = 3 / 3 (trzy trzecie)
2 cm = 1 / 3 (jedna trzecia)
Bok 1=6 cm - 2 cm = 4 cm
Bok 2=6 cm
bok 3 = 8 cm ;))