1. Podaj zasady udzielania pomocy przy złamaniach.
2. Wypisz i policz wszystkie kości.
3. Uzasadnij dlaczego kość jest wytrzymała.
4. W jaki sposób przebiega proces kostnienia?
5. Porównaj budowę kończyny górnej i dolnej. Jakie widzisz podobieństwa?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-07T16:50:21+02:00
1. ZŁAMANIA KOŃCZYNY GÓRNEJ: Przy złamaniach kości kończyny górnej najprostszym sposobem unieruchomienia jest przybandażowanie jej, zgiętej w stawie łokciowym, do tułowia. Po urazie dłoni, nadgarstka czy przedramienia wystarczające jest oparcie ręki na chuście trójkątnej zawiązanej na szyi. Niezależnie od rodzaju opatrunku, opuszki palców zawsze powinny być widoczne.

potem ci dokończe napisz mi wiadomosc prywatna.
1 1 1
2009-10-07T17:34:44+02:00