Odpowiedzi

2010-02-03T21:23:03+01:00
Feudalizm był to ustrój społeczno-polityczny polegający na zależnościach ziemskich. Chłop podlegał właścicielowi ziemskiemu ponieważ uprawiał ziemie, która formalnie do niego należała.
7 3 7
2010-02-03T21:25:12+01:00
1. strój społeczno-polityczno-ekonomiczny, który opierał się na zależności ziemskiej
2. Chłop podlegał właścicielowi ziemskiemu.
3. Właściciel ziemski mógł podlegać innemu właścicielowi z tego samego powodu (np. zależność księcia wobec króla).

feudum= beneficjum=dobro ziemskie= lenno

W ramach zaleznosci feudalnej wasal obiecywał pomoc zbrojna i rade, a senior gwarantował wasalowi opiekę i nadanie ziemi. Była to umowa dozywotnia.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T21:27:09+01:00
Ustrój feudalny - polegał na tym że możny pan opiekował się i bronił chłopa. W zamian za tę opiekę chłopi oddawali im swą ziemię, którą on pozwalał im nadal uprawiać ale musieli jednak przekazywać mu świadczenie czyli renty feudalne w naturze lub w pieniądzach. Chłopi byli również zobowiązani do pańszczyzny czyli do obrabiania gruntów należących do pana ziemskiego .
8 5 8