Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T21:37:00+01:00
Piszę o Zakonie Szpitala Najświętszej Marii Panny Domu Niemieckiego w Jerozolimie bo odegrał ważną rolę w historii Europy i Polski.
Zakon rycerski, obok joannitów i templariuszy największy. Jego celem była ochrona pielgrzymów w Jerozolimie.Założony w 1191 w Jerozolimie.Zakon opanował tereny Prusów i utworzył na nich swoje państwo.Prowadził wojny z Polską i Litwą.
Sekularyzowany w 1525roku.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T21:37:34+01:00
Zakon Jezuitow zostal zalozny przez Loyle w 1534 r. Jego glownym celem bylo wsparcie kosciola a zwlaszcza papieza w realizacji najtrudniejszych zadan np obrona katolicyzmu i papieza . Do Rzeczpospolitej zostali sprowadzeni w 1564r. Już na początku uzyskali pozycję najważniejszego zakonu. W końcu XVI w zakon doprowadził do zawarcia unii kościoła katolickiego z cerkwią prawosławną w Rzeczpospolitej.
2010-02-03T22:33:31+01:00
Zakon Franciszkanów działa na terenach polskich od XIII wieku. Cały czas głoszą "Pokój i Dobro" człowiekowi swoich czasów.
W Roku Pańskim 2009 franciszkanie na całym świecie obchodzą jubileusz 800-lecia swoich początków. Osiem wieków temu, w 1209 r. św. Franciszek z Asyżu otrzymał od papieża Innocentego III ustne zatwierdzenie „Reguły zakonnej” – sposobu życia dla siebie i swoich braci.Napisałem akurat o tym Zakonie ponieważ Bardzo lubię jego opowiadania.