1.Oblicz:
(1⅓)² • (-⅓)⁻² - 1,9⁰ • 3⁻¹

2.Oblicz (wynik zapisz w postaci wykładniczej).

a) 3 • 10¹¹ • 2 • 10⁶
b)9 • 10¹³/30 • 10⁵ ( / kreska ułamkowa )
c)3 • 10⁹ + 8 • 10¹⁰
d)3,8 • 10²⁰/ 0,2 • 10¹⁵ ( / czyt. punkt b )

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-07T16:42:54+02:00
1.Oblicz:
(1⅓)² • (-⅓)⁻² - 1,9⁰ • 3⁻¹=(4/3)² • (-3)² - 1 • 1/3=
16/9 • 9 - 1/3=16- 1/3=15 i 2/3

2.Oblicz (wynik zapisz w postaci wykładniczej).

a) 3 • 10¹¹ • 2 • 10⁶=6*10¹⁷
b)9 • 10¹³/30 • 10⁵ ( / kreska ułamkowa )=9 • 10¹³/3 • 10⁶=3• 10⁷
c)3 • 10⁹ + 8 • 10¹⁰=3 • 10⁹ + 80 • 10⁹=83• 10⁹
d)3,8 • 10²⁰/ 0,2 • 10¹⁵ ( / czyt. punkt b =19• 10⁵ =1,9• 10⁶
2009-10-07T16:48:15+02:00
1.(1⅓)² • (-⅓)⁻² - 1,9⁰ • 3⁻¹=
=16/9 • 9 - 1 • ⅓=
=16-⅓=
=15⅔

2.a) 3 • 10¹¹ • 2 • 10⁶=6 • 10¹⁷
b)9 • 10¹³/30 • 10⁵ =3 • 10¹⁷
c)3 • 10⁹ + 8 • 10¹⁰=10⁹• (3+80)=10⁹• 83=10(do dziesiątej)• 8,3
d)3,8 • 10²⁰/ 0,2 • 10¹⁵ =19 •10⁵=1,9 •10⁶
  • fjgh
  • Rozwiązujący
2009-10-07T17:30:37+02:00
Zad1
(1⅓)² • (-⅓)⁻² - 1,9⁰ • 3⁻¹=(4/3)² • (-3)² - 1 • 1/3=
16/9 • 9 - 1/3=16- 1/3=15 2/3

Zad2
3 • 10¹¹ • 2 • 10⁶=6 • 10¹⁷

9 • 10¹³/30 • 10⁵ =3 • 10¹⁷

3 • 10⁹ + 8 • 10¹⁰=10⁹• (3+80)=10⁹• 83=10¹°•8,3

3,8 • 10²⁰/ 0,2 • 10¹⁵ =19 •10⁵=1,9 •10⁶