Odpowiedzi

2009-10-07T16:42:43+02:00
Konrad Mazowiecki sprowadzil krzyzakow do Polski. Nadal im ziemie z mysla ze oni nazruca wegry a on przylaczy te ziemie do Polski. Niestety krzyzacy mieli inna stategje. Zabrali nam pomorze gdanskie.
16 4 16
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-07T16:42:49+02:00
W czasie rozbicia jednym z książąt panującym na Mazowszu był Konrad. Nosił się on z zamiarem podbicia Prus. W tym celu sprowadził on w 1226 roku Krzyżaków. Zawarł on z nimi umowę, na mocy której nadał Krzyżakom ziemię chełmińską (jako lenno oczywiście), w zamian za co mieli oni podbić i schrystianizować Prusy. Zakon tymczasem w tajemnicy przed księciem mazowieckim sfałszował dokument i wystarał się o jego potwierdzenie u cesarza.
6 3 6