;)
W sadzie rosły wiśnie, jabłonie, śliwy i grusze. Wszystkich drzew było razem 24. Jabłonie stanowiły ⅓, a grusze ¼ liczby wszystkich drzew. Ile jabłoń rosło w sadzie. Proszę o wytłumaczenie jak zadanie zostało zrobione. Najlepsza odp, gwarantowana.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T21:53:23+01:00
Okej ;)
Wiec tak ;p
Drzew mamy 24 ^^
1/3 to jablonie
wiec 24:3=8 czyli jest 8 jabloni ;p i to jest odp xD
Grusze to 1/4
wiec gdybys chciala to obliczyc to tak samo - 24:4=6 czyli bylo 6 grusz ^^
Mam nadzieje ze pomoglam ;p Pozdro
2 3 2
2010-02-03T21:53:24+01:00
Zaczniemy od gruszy:
1/4 całości czyli 1/4 z 24
a więc musimy podzielic 24 na 4

24 :4 = 6 gruszy rosło w sadzie

a teraz jabłonie
skoro mamy 1/3 to musimy podzielic 24 na 3
24:3 = 8

W sadzie rosło 8 jabloni.
1 5 1
2010-02-03T21:53:24+01:00

1/3*24=8

W sadzie rosło 8 jabłoni.

Jeżeli jabłonie stanowiły 1/3 wszystkich drzew, a drzew było 24, to wystarczy podzielić 24 przez 3 ;)

1 5 1