Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T21:57:53+01:00
1)Obliczamy masy cząsteczkowe podanych cząsteczek :
M CO₂=12 + 2×16= 44g
M IH = 127 + 1= 128g
M SO₂= 32 + 2×16 =64g

Układamy proporcje i obliczamy objętości gazów:

a) 44g CO₂---zajmuje objętość---22,4 dm³
4,4g--------zajmie----------------X
to X =4,4g × 22,4 dm³ : 44g = 2,24 dm³

b) 128g HI----------22,4dm³
25,6g------------X
X= 25,6 × 22,4 dm³ : 128 = 4,48 dm³

c) 64g SO₂---------22,4 dm³
3,2g-------------X
X= 3,2g × 22,4 dm³ : 64g = 1,12 dm³
5 5 5
2010-02-03T22:06:04+01:00
1 mol wszystkich gazów warunkach normalnych zajmuj objętość 22,4 dm sześciennego.

a) 1 mola tlenku węgla (IV) ma masę 44 g
22,4 dm sześciennego zajmuje 44 gramy więc 4,4 grama zajmuje odpowiednio mniej czyli 2,24 dm sześciennego.

b) 1 mol ma masę 128 gram
22,4 dm sześciennego zajmuje 128 gram więc 25,6 grama zajmuje odpowiednio mniej czyli 4,48 dm sześciennego

c) 1 mol ma masę 64 gramy
22,4 dm sześciennego zajmuje 64 gramy więc 3,2 grama zajmuje odpowiednio mniej czyli 1,12 dm sześciennego
2 3 2