Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T22:06:58+01:00
A=1/2*18
a=9cm

b=1/3h
h=a√3/2 ("a" jako cała długość boku, taki jest ogólny wzór na wys.)
h=18√3/2
h=9√3cm
b=1/3*9√3
b=3√3cm

c=2/3h
c=2/3*9√3
c=6√3cm

d=1/3h
h=15
d=1/3*15
d=5cm

e=2/3h
e=2/3*15
e=10cm

f=1/2a
h=a√3/2
h=15
15=a√3/2
30=a√3
a=30/√3 (usuwamy niewymierność)
a=10√3cm

f=1/2*10√3
f=5√3cm

Mam nadzieję, że dobrze rozwiązałam ;)
Pozdrawiam ;)
1 5 1
2010-02-03T22:21:28+01:00
I obrazek
a=½*18
a=9
wysokość w trójkącie określa się wzorem
h=(2a√3):2

c=2/3h
c=2/3*(18√3/2)
c=6√3

b=1/3h
b=1/3((18√3/2)
b=3√3



II obrazek
h=15
d=1/3h
d=1/3*15
d=5

e=2/3h
e=2/3*15
e=10

z tw.Pitagorasa liczymy f
f²+d²=e²
f²=e²-d²
f²=10²-5²
f²=100-25
f²=75
f=5√3
1 5 1