A)Podkreśl w tekście wszystkie formy zaimka JA i MÓJ. b)Następnie odmień przez przypadki zaimek JA oraz podaną formę zaimka MÓJ.

a)(Zamiast podkreśl to napisz: treść a np: wasze....,kogoś....;)


Treść zadania A:
Podobały mi się wszystkie Wasze listy.Mam nadzieję, że w tym roku będziecie zadowoleni z prezentów znalezionych w pończochach- usiłowałem ofiarować Wam to, o co mnie prosiliście, ale w moich składzikach panował bałagan-po prostu Miś Polarny był chory. Najpierw miał koklusz. Nie pozwoliłem, by pomagał mi w pakowaniu i sortowaniu prezentów, do czego zabieramy się w listopadzie, ponieważ nie darowałbym sobie, gdyby któreś z moich dzieci złapało polarny koklusz i w pierwszy dzień Świąt pochrząkiwało niczym niedźwiadek.Musiałem więc wszystko przygotować sam.

Treść zadania B:
zad 1a
zaimek rzeczowy
M.ja
D.
C.
B.
N.
Ms.
W.

Zad 1b
zaimek przymiotny
M. moje (l.mn. r. nm.-os.)
D.
C.
B.
N.
Ms.
W.


*********Proszę o jak najszybsze rozwiązanie, daję najlepszą jak ktoś zrobi wszystkie polecenia,Pozdrawiam (najlepszą wystawiam jutro o godzinie 13:00*********

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T22:19:36+01:00
A) mnie, moich i nie jestem pewna czy też "mi"
B)
M.ja
D.mnie
C.mnie
B.mnie
N.mną
Ms.mnie
W.ja

M. moje
D. moich
C. moim
B. moje
N. moimi
Ms. moich
W. moje
144 2 144
2010-02-03T22:22:23+01:00
A)mi;mnie;moich;mi;sobie;moich
b)1a
M.ja
D.mnie
C.sobie
B.siebie
N.sobą
Ms.sobie
W.ja
1b
M. moje (l.mn. r. nm.-os.)
D.moich
C.moim
B.moje
N.moimi
Ms.moich
W.moje

Jest na 100% dobre xD
147 4 147