Odpowiedzi

2010-02-03T22:54:29+01:00
Zad.1

Są to wielkości odwrotnie proporcjonalne, więc:
Wystarczy ułożyć krótkie równanie (przynajmniej tak mi się wydaje):

3 \cdot 5=4 \cdot x

x=3,75
gdzie x to jest czas plewienia grządki przez 4 uczennice
2010-02-03T22:58:28+01:00
PROPORCJE ODWROTNIE PROPORCJONALNIE:
3 uczennice - 5 godzin
4 uczennice - x godzin

Wiadomo że powinny 4 uczennice robić to szybciej i dlatego odwrotnie proporcjonalnie. CZYLI:
3 ----- x
4 ----- 5
4x=15/:4
x=3

Odpowiedź: Gdyby pracowały cztery uczennice zajęłoby im to 3 godziny.
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T23:51:24+01:00
3 uczennice--5 godzin
4 uczennice--x godzin

4x=15
x=15:4
x=3,75
odp.plewienie przez 4 uczennice trwałoby 3h i 45 min
6 4 6