Odpowiedzi

2010-02-03T23:11:28+01:00
Dane

a=4m/s2
v1 = 0 (predkosc poczatkowa - samochod stoi)
V2=108 km/h = (najpierw zamienmy na m/s, 1km=1000m, 1h =3600s
108 *1000/3600 m/s = (skracamy zera)
108*10/36 = (36 i 108 dziela sie przez9 wiec skracamy)
12*10/4 = (12 i 4 tez skracam)
3*10 =30 m/s

zatem zmiana predkosci = 30m/s

wzor
a=zmiana predkosci / czas
stad czas = a / v

t = 4/30 = 0,133333333.... s - to odpowiedz
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T23:13:56+01:00
Dane:
V=108km/h=30m/s
a=4m/s2
szukane:
t=?

korzystamy ze wzoru V=a *t /:a
t= V:a
t=30m/s :4m/s2
t=7,5s
odp: aby osiągnąć prędkość 108 km/h samochód potrzebuje 7.5 s.
8 5 8