"Na podstawie dostępnych ci materiałów napisz kilka ciekawostek dotyczących wybranego gada." (Nie ma być z Polski!!)
Przynajmniej 7 ciekawostek o konkretnym gadzie zapisane w punktach.
Bardzo dziękuję za rozwiązanie, jest mi bardzo potrzebne.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T23:52:19+01:00
1. Na farmach krokodyli zauważono, że płeć potomstwa zależy od temperatury, w jakiej rozwijały się jaja. Optymalna temperatura, przy której wylęga się tyle samo samic co samców wynosi 32 °C. Jeśli wynosi 33-35 °C, wyklują się tylko samce, a w przedziale 28-31 °C tylko samice.
2. Krokodyl należał do zwierząt czczonych między innymi przez Egipcjan, którzy na jego cześć założyli miasto Krokodilopolis. Egipski bóg płodności i wody, Sobek, miał głowę krokodyla.
3. Język krokodyla przyrośnięty jest do dna jamy pyska i dlatego, gdy patrzymy od przodu, możemy go nie zauważyć.
4. W Mauretanii żyje karłowata odmiana krokodyla nilowego, która przystosowała się do życia na pustyni
5. Krokodyle są najstarszymi zwierzętami świata, starszymi nawet od dinozaurów. Powstały na drodze ewolucji około 200 milionów lat temu. W tym okresie czasu były zwierzętami lądowymi, w związku z czym miały dłuższe nogi i krótsze paszcze.
6. Gotowe do wyjścia młode, chrząkaniem przywołują matkę, która zdrapuje błoto z gniazda, rozbija niektórym skorupki, delikatnie chwyta pyskiem i zanosi je do wody, pozwalając im pływać.
7. Rząd krokodyl filogenetycznie spokrewniony jest z ptakami.
2010-02-03T23:54:10+01:00
Wąż jajożer połyka w całości ptasie jajka, ale w przełyku ich skrupkę wgniatają wystające w dół wyrostki kręgó

Południowoamerykański bazyliszek(Basiliscus) biega po wodzie

Kameleony mają w środku kolorową paszczę

agama- duża zdolność do szybkiej zmiany kolorów

legwan- osiąga 2 metry długosci
astroszone grzebienie i kryzy mają przestraszyć przeciwnika; im większy grzebień, większy kołnierz, bardziej jaskrawe barwy, tym okazalej i groźniej prezentuje się jego właściciel,Dobrze pływają

1 5 1