Odpowiedzi

2010-02-04T07:25:46+01:00
Kazimierz Wielki poniewaz wykształcił polaków budujac Akademie jagielonska.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T11:11:07+01:00
Na miano rycerza zasluguje bez watpienia General Wojciech Jaruzelski. General niosl odpowiedzialnosc za losy calego kraju i byl zmuszony dokonac trudnego wyboru: wprowadzic stan wojenny, co wiazalo sie z narzuceniem ograniczen na swobode ludzi lub tez pozwolic sytuacji rozwijac sie jak wczesniej. To grozilo jednak calkowitym rozkladem gospodarki (bo byly duze strajki), powiekszenie sie anarchii az do wybuchu wojny domowej i co najgrozniejsze: interwencja wojsk obcych panstw, a wtedy wygineloby setki tysiecy Polakow. General Jaruzelski jak prawdziwy rycerz zostal postawiony przed tym dramatycznym wyborem i jak prawdziwy rycerz wyszedl z tej proby zwyciesko. Oprocz tego General Jaruzelski posiada kulture osobista prawdziwego rycerza, jest opanowany, nie daje sie ponosic emocjom. Umie sie szlachetnie bronic przed tymi, ktorzy go atakuja. Cale jego zycie to swiadectwo rycerskosci: mestwa, szlachetnosci, obrony slabszych, kultury. Dlatego uwazam ze wlasnie on zasluguje na miano wspolczesnego rycerza.
3 3 3