Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T07:44:29+01:00
4 kg = 4000 g
8% * 4000 g = 0,08 * 4000 g = 320 g -tyle gramów soli było na początku
4000 g - 320 g = 3680 g -tyle gramów wody było na początku
3680 g - 1680 g = 2000 g -tyle gramów wody zostało po odparowaniu
320 g + 180 g = 500 g - tyle gramów soli jest po dosypaniu 180 g 2000 g + 500 g = 2500 g- tyle waży cały nowy roztwór
Stężenie procentowe roztworu oblicza się dzieląc wagę soli przez wagę całego roztworu i otrzymany wynik zamienia się na procenty.
500 g : 2500 g = 0,20 = 20%
Odp. Otrzymana solanka ma stężenie 20%.
8 3 8
2010-02-04T07:44:32+01:00
4 kg = 4000 g 8% * 4000 g
0,08 * 4000 g = 320 g

4000 g - 320 g = 3680 g
3680 g - 1680 g = 2000 g
320 g + 180 g = 500 g
180 g 2000 g + 500 g = 2500 g

500 g : 2500 g = 0,20 = 20%

Otrzymana solanka ma stężenie 20%.
5 3 5